Panasonic NA-16VX1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic NA-16VX1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Ilse Hoenderdos 04-08-2011
Geschreven voor: Panasonic NA-16VX1

Sinds een jaar deze machine in gebruik. Bevalt goed. Schone was en geen problemen. Fijn idee dat hij weinig water en electriciteit gebruikt. Hij is stil en heeft fijne grote opening. Programma's zijn duidelijk en makkelijk te begrijpen. Veel opties om uit te kiezen.

RJV 11-07-2011

Nieuwe wasmachine? Panasonic!?

Na half jaar en een flink aantal wasbeurten op verschillende manieren -zeer eenvoudig instelbaar- te hebben 'gedraaid' kunnen wij melden een top apparaat in huis te hebben!
Loopt snel door de programma's, is stil, zuinig en geeft zeer goede wasresultaten incl. drogen.

Een absolute aanrader, betreft een wasmachine uit de hogere klasse met een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Niet meer twijfelen!!

Arjen ZW 06-02-2011
Geschreven voor: Panasonic NA-16VX1

Deze Japanse Miele meer dan een jaar in gebruik. Omdat Panasonic kwalitatief zeer goede en duurzame producten maakt hebben we de gok genomen en tot dusver zonder problemen gewassen. Was is altijd schoon.

Kwaliteits indruk is zeer goed en robuust.
Voordeel is ook de motor die zonder koolborstels werkt maar met een stappenmotor.

Tijdens het wassen werkt hij zijdezacht, bij 1600 toeren centrifugeren zijn er soms wat trillingen en is er wat meer geluid, echter dit vind ik niet verwondelijk.

Al met al een aanrader, ook omdat hij zuinig met enegie en water omgaat.

Hij scoort ee 10 omdat er volgens mij geen beter machines zijn.

erwinmatti 16-11-2010
Geschreven voor: Panasonic NA-16VX1

Deze wasmachine hebben wij gekocht ter vervanging van de oude die uit elkaar viel. Redenen voor aankoop waren het betrouwbare image en de informatie die via de Panasonic website beschikbaar was. Verder was het een beetje een gok, alhoewel Panasonic schijnbaar al sinds de jaren 50 wasmachines maakt voor de Japanse markt.
De verkrijgbaarheid van de wasmachines valt tegen, wij vonden hem bij de Harense Smid. Daar werd wel de adviesprijs gerekend, maar de service schijnt er goed te zijn (nog niet nodig gehad, dus ik kan er zelf geen oordeel over geven).
De wasmachine presteerd echt prima, geen klachten, hij is lekker stil en ook valt op dat dit echt een zware machine is. Goed teken wellicht.
Wij zijn er in ieder geval heel tevreden mee, maar eigenlijk kun je dit pas echt zeggen op het einde van de levensduur, want als de machine over een jaar kapot gaat vervloek ik hem ;)

Hplaer 10-11-2010
Geschreven voor: Panasonic NA-16VX1

Voorheen hadden we altijd een AEG, prima machines, maar tegenwoordig niet meer zo degelijk als vroeger. Onze laatste AEG ging naar 9 jaar kapot (electronicaproblemen). Te kort naar m'n zin, ondanks het feit dat ie altijd prima resultaat leverde. Dus gekeken naar:
1. Nieuwe AEG
2. Panasonic.
Met name Pananasonic trok omdat ze degelijke producten maken. Weliswaar in een heel ander segment (audio/video/tv) maar de filosofie om goede spullen te maken moet ook doorgevoerd kunnen worden in wasmachines. En na een half jaar gebruik, zijn we dik tevreden. Sterke pluspunten: het lage energieverbruik, gebruiksgemak, grote trommel en de zeer korte wasprogramma's die instelbaar zijn. Het hoeft niet altijd 1,5 uur te duren. Deze heeft ook een 15 minuten programma. Ik vind 'm niet stiller dan onze AEG, ongeveer gelijk. De degelijkheid moet nog blijken. Maar de start is goed. Tot nu toe probleemloos, schoon wassen.

hp2010 12-03-2010
Geschreven voor: Panasonic NA-16VX1

Ook ik heb nu een paar maanden deze Panasonic wasmachine en ben erg enthousiast, ook over de stille werking.
De was is gewoon schoon, hij heeft echt veel programma's en de programma's duren een stuk minder lang dan bij mijn vorige machines. Eerst verschijnt de normale duur van het programma in het display, dan druk je op de startknop waarna de was wordt gewogen. Daarna verschijnt de tijd die de machine er over zal gaan doen in het display en bij een kleinere was dan normaal is dat echt een stuk korter.
Ook fijn is de formule van uitgestelde starttijd: je kunt aangeven hoe laat de was klaar moet zijn en dat is toch waar het om gaat.

jkeysbb 12-12-2009
Geschreven voor: Panasonic NA-16VX1

Machine wast erg goed en easy ironing werkt prima, overhemden komen er bijna kreukvrij uit, even uithangen en nastrijken. Machine gaat zeer voorzichtig met wasgoed om. Erg goed vind ik ook dat als je een dekbedhoes samen met ander wasgoed wast en centrifugeert het niet als een prop in elkaar gedraaid maar los van elkaar er weer uitkomt.
Geruisarm tijdens het wassen. Bij centrifugeren maakt het afpompen meer geluid dan het centrifugeren.
Bediening is duidelijk, het LCD scherm geeft aan welke temperatuur en hoeveel rest tijd en welk programma er nog gedraaid moet worden.(NA-VX16V)
Handig is het slangetje bij het filter om het restwater op te vangen
Fijne optie is dat er een tub clean programma op zit om de machine intern te reinigen om bacteriën te verwijderen. Weegt bij aanvang programma het wasgoed.

Pluspunten:

Grote deur/vulopening
Gekantelde trommel
Veel programma’s
Maakt een degelijke indruk
Gesloten behuizing onderzijde
3D sensor techniek

Minpunten:

Geen trommelverlichting
Made in China (Japanse kwaliteit?)